tisdag 18 september 2012

Dåligt humör

Omorganiserat liv

Omorganisering.
Ett ord som gör mig på omedelbart dåligt humör.
Det har hittills aldrig inneburit något lyft.
Snarare åtstramningar, överflödig personal, kaos.
Och jag fick just höra att jag kommer att omfattas
av en omorganisering.
Vet inte vad det är än
men det luktar illa
och vibbarna
är dåliga

Jag orkar inte fler ändringar.
Min fyrbenta sambo sedan elva år
drog till de långväga budä
för snart tre veckor sen.
Sorg
Saknad
Sorg
Saknad
Tårar
Ljus
Saknad
Omorganiserat liv.
Orkar inte.
Bara tron på
att man får den kraft man behöver
för att klara en dag i taget
bär mig
inte ens sömnen
funkar
Jag längtar tills jag också får gå över regnbågsbron
och hålla honom i famnen igen
höra hans höga spinn
och se in i hans ögon
och sakta dra handen över hans mjuka päls
och hans långa vackraste svans
universums vackraste, bästa, klokaste och roligaste katt
fattas mig

3 kommentarer:

  1. Den där dagen när de inte finns längre vill man ju inte tänka på ... alls

    SvaraRadera
  2. Roligt att se dig men sorgligt med katten och humöret.

    SvaraRadera
  3. Men kära du. Glad att du är tillbaka, du som fick mig att börja puffa! Tack för det.

    SvaraRadera