söndag 11 januari 2009

SkrivPuff: Utmaning 12

SkrivPuff: Utmaning 12

Min mormor fyller år idag
men jag vet inte var hon är just nu
jag skulle kunna åka ut till Skogskyrkogården
och se om hon är där
eller om hon åkt in till NK som hon älskar
Jag behöver göra en resa till andra sidan
om jag ska kunna gratulera henne på 98-årsdagen
Men jag har inget fordon, inget sätt
att ta mig
Kan man inte förlänga blåa linjen till himlen, nästa dimension,
andevärlden eller vad det nu heter
där de är?
Jag längtar så mycket efter henne
fast det är 29 år sedan nu
jag vet att hon följer mig
men jag kan inte gå till henne
än
jag är förhindrad av livet

4 kommentarer:

  1. jag gillade denna, särskilt att du blandade in Blåa linjen och vill förlänga den, en poetisk tanke även om jag skulle fördra den gröna.

    ps vilket uppdrag har du denna vecka?

    SvaraRadera
  2. Håller med Skimmer, å, så fin den var den här texten, vilken poetisk klang, vilken saknad. Den var mycket fin. Jag blev rörd.
    Har inte fått upp din blogg på några dar, trodde du hade pimpat den in i en annan dimension, typ. Hur går det med allt?
    Pusselipuss,
    Lilli

    SvaraRadera
  3. Du skriver underbart vackert.

    Jag lägger till mig till de som följer din blogg om det är OK.

    Mvh Tjotten på: skrivklotter.blogspot.com

    SvaraRadera