torsdag 5 februari 2009

4 februari

35

Jag hade befarat den här dagen, eftersom jag skulle vara på två ställen samtidigt.
Jag skulle ha lektion med min vanliga klass och hålla i den första träffen med distanskursen.
På samma dag och timme.
Ingen kunde vara vikarie.
Ingen.
Det finns en subtil ordning för bestraffningar på min arbetsplats.
Jag har varit för kaxig.
Jag har stuckit ut hakan och sagt att jag gärna har distanskursen.
Det var inte bra.
För man ska tycka illa om distanskurser.
Det är inte bra pedagogik säger de.
Det beror på vilken pedagogik man använder säger jag.
Och gör kursen.
Då får man ingen hjälp när man sitter i skiten
och har blivit dubbelbokad.
Då blir alla plötsligt mycket upptagna.
Men jag löste det
genom att vara på båda ställena samtidigt
med en timmes förskjutning åt ena hållet
så det gick bra
och jag behöver ingen vikarie nästa gång
bara så ni vet
Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar