torsdag 12 februari 2009

42

42

Chrannas hantlangare

Jag skulle satsa allt på Lalle.
Om det var hon som var frivillig. Om det inte var det, skulle jag övertala henne att bli frivillig genom att lova vad som helst i utbyte.
Utom att titta på det som kommer ur hennes näsa när hon
nässköljer.
Jag skulle visa henne alla mina kreditkort och räkningarna,
jag skulle be henne följa med mig till banken, soc, AF, FK, CSN,
till och med låta henne anmäla mig till Lyxfällan nu när programledarna verkar lite mer mänskliga. Och hon skulle vara med i programmet som stöd när bryter ihop och grinar
och blir förtvivlad och vill skjuta mig.
Jag skulle anförtro henne allt som jag inte klarar av.
Och jag skulle göra detsamma för henne med glädje.

Men min huvudperson skulle nog inte vilja hjälp med något,
inte där hon är just nu. Men hon skulle behöva beordra några stycken
att göra som hon säger, annars kan hon inte genomföra sitt uppdrag.
Skulle det komma frivilliga skulle hon avfärda dom som psykiskt insufficienta och därmed olämpliga och jaga bort dom.
Efteråt skulle hon behöva en och annan sympatisör när hon springer gatlopp
på kvällstidningarnas löp.

1 kommentar: