måndag 4 juli 2011

Synvilla

Aston Villa

Min första kille höll på Aston Villa. Alla mobbade honom för det och kallade dem Synvilla eftersom de var så dåliga. Dessutom hade han glasögon. Men han var snygg. Han drunknade på fyllan i älven för tio år sedan. Det sörjer jag. Jag vet inte om han gjorde det med flit eller om det var en olycka. Älven tar vissa och spottar ut somliga. Numer har jag själv ofta synvillor, och tänker då alltid Aston Villa. Jag följer med ett halvt öga deras plats i tabellerna. Mina synvillor gäller mest siffror. På lönebesked, räkningar, OCR-nummer. Finns det inte tillräckligt med pengar blir jag stressad och skriver fel. Så kommer en påminnelse eller ett inkasso. Ibland betalar jag två gånger och får en liten lapp som jag kan byta mot pengar för en tia på 7eleven. Ibland droppar jag Clear Eyes i ögonen i hopp om att se bättre, klarare. Pedantiskt putsade läsglasögon på det. Och ändå blir det fel. Det finns misstankar om att jag i själva verket är utbränd, vidbränd, utmattad. Men för det krävs rejälare saker än ögondroppar och brillor. En siesta. I min säng, som är på riktigt.

6 kommentarer:

  1. Utmärkt. Partiet om synvillor och siffror gillar jag extra mycket.

    SvaraRadera
  2. bra skrivet, och är det riktiga synvillor tycker jag du ska lyssna på kroppen...vi har bara en...

    SvaraRadera