torsdag 24 maj 2012

En brygga

Tänder

Det händer att jag tänker på mina tänder
och på hur jag ska finansiera bryggan
när det är dags

jag har ärvt mors dåliga gener
så parodontiten kommer snart som ett brev på posten
eller som
Amen i kyrkan

Mina krasade, sprickiga tänder
som gnider sig mot varandra medan jag sover
så jag har huvudvärk och käkspänningar
bitskenan är borta sen länge och jag litar inte på
att den nya tandvårdsblahanåntingtyp-lagen
gäller mig
men det är la bara och bita ihop och undersöka
eller släppa käken
och undersöka

3 kommentarer:

  1. Bra. Min bort-KBT:ade tandläkarskräck spritter till.

    SvaraRadera
  2. Sweetie, dina länkar verkar inte funka. Det är väl mitt fel, antar jag. Det där som du ska skriva inom citationstecken, själva URL:en - du förstår väl att det är enklast att kopiera den från adressfältet? Det måste vara där någonstans det krånglar, för länkarna ser ut som riktiga länkar.

    SvaraRadera
  3. Också en brygga... Jättebra.

    SvaraRadera