tisdag 17 februari 2009

49

49

På golvet:
En papperskorg med tre döda hyacinter
en balkonglåda med jord sen i somras, det ligger ogrodda gräsfrön i den
en transportbur till katt eller liten hund
två knöliga trasmattor
en datorväska
spridda papper och broschyrer från läromedelsföretag
en ghetto-blaster från 80-talet
otaliga grodor med sladdar i, jag behöver ett eget kärnkraftverk!
Två stolar för mycket, en med en hög kläder på som legat i två månader
en med låneböcker och en fårskinnsväst
en kartong till en iMac som jag lånar
ett sprucket glasbord fullt med:
kaffemugg från Pressbyrån
kaffemugg från Nittsjö
telefon
Hello Kitty-klocka
hårsnoddar
rulltobak, papper och filter
träskål med kattkam och borste, Niquitin Mint-tabletter, en skruvmejsel, hörlurar till iPod, låsolja, nässpray, ayurvediska matsmältningstabletter, förkylningste, askkopp, två rullar gaffa-tejp: grå och svart, två mobiler, tre oöppnade brev från Transportstyrelsen (trängselskatt, jag lovar), en sked, nagellack, nagelfil, B-vitaminer, tesil, tändare, snusdosa, hopfällbar mini-ikon, två pennor och en oljelampa.

Ett utmärkt sceneri för ett skräckprogram på TV3.
Snart kommer Gnomen och Anti-Krist och ringer på...

3 kommentarer:

  1. "otaliga grodor med sladdar i"?

    Jag vill också ha grodor med sladdar i! Jag vill också bli en respektabel lärarinna med otaliga grodor med sladdar i!

    SvaraRadera
  2. Jag blir nyfiken på människan bakom allt detta.
    Miljön verkar leva sitt eget liv. Salig röra!

    SvaraRadera
  3. Men jag ska skydda dej från både A-krist och gnomen! Det är ju intressant, som en deckare, säjer nåt om ditt liv - slutar röka men ändå inte, kör bil och gillar att ha snygga naglar!

    SvaraRadera