söndag 4 januari 2009

Nytt år, nytt liv. Utmaning 1.

Det är inte lätt att va' ödmjuk, när man är lika felfri som jag, lalajraradajlalarajdaj, fan kommer inte ihåg texten. Nu när jag verkligen kan leva upp till den! Schysst, kommer i jeansen i storlek 27 och behöver inte lägga upp eller klippa av byxbenen. Sitter perfekt. Lovely. Jaha, testa hur högt upp köksskåpen jag kan nå då. Shiiiit ända upp! No more stegar eller diskbänksklättring!

Kaffedags och sminkdags. Äntligen något att måla på, ögonen har verkligen blivit stora. Undrar vem jag ska dränka i dom med min nya djupa hypnotiserande blick? Nån dum jävel, så att jag kan få nöjet att håna kräket sen. Nä va fan jag behöver väl inte bli elak bara för att jag är snygg? Bara lite hämnd, that's all. Bitterfitta is my middle name for a reason. Men det är ju skit att alla behåar är för små, jag får köra utan idag. Bombanfall. Köpa nya tänker jag inte göra.

- Anna kan du hjälpa mej med den här säcken?
- Självklart älskling. Du borde inte bära så tungt själv, sluta leka hjälte!
- Men jag är en hjälte!
- Ja jag vet, förlåt. Men du är nyopererad, kan du inte försöka ta det lite lugnt iallafall? Så att inte doktorn blir arg.
- Jo jo. jag ska. Men jag blev så stressad för det har kommit ett helt lastbilsflak med foder, vi måste ta in det i förrådet!
-Ok ska bara borsta tänderna först. Ring grabbarna så får de komma och hjälpa till.

Fuck, varför blev de så bruna? Är det alla cig och allt kaffe och vin? Tandblekningen hjälpte ju inte ett skit. 3000 spänn åt helvete. Hellre bruna tänder, jag får sluta le helt enkelt. Lägger inte en spänn till på det. Undrar hur Johan och Nisse och Bosse och Pelle tar det, kanske inte vill kyssa mej mer. Jaja, de är iallafall rena fast de är bruna.

- Kom nu katterna får ni mat! Sen ska vi städa era lådor så det är rent och fint. Det kommer en ny kisse i eftermiddag, bara så ni vet. Men sen är det nog fullt. Eller också får vi bygga ut.
Ska ringa grabbarna i eftermiddag och höra om de har tid. Får bjuda på middag som muta. -Älskling, håller du ställningarna här medan jag åker in till stan en sväng?

Men gud vad mycket folk. Det är ju sjukt. Har de inga liv? Och uteliggarna blir bara fler och fler. Gå och klipp er och skaffa ett jobb. Det är bara att ta sej i kragen. Hur svårt kan det va? Och kärringar, fan vad mycket fula kärringar. Sura är de också. Luktar illa. Och gubbar som luktar piss och är gifta med dom. Fy fan vad livet är fult på vissa ställen. Psykfallen ska vi inte tala om. Jag tror stan består till 68% av psykfall. Varför kan ingen låsa in dom och medicinera dom? Terapi, my ass. Elchocker och tvångströja säger jag. Och varför inte ge alla så mycket lugnande de vill ha? Vad spelar det för roll? Kan man inte bota ska man lindra, men läkarasen gör ju ingetdera. Bara cashar in från sina stafetttjänster. Ingen moral överhuvudtaget. Borde slå ihjäl dom med deras egna golfklubbor.

-Har du en spänn vackra kvinna?
-Ja men inte till dej loser.
-Men jag har inte ätit på tre dar.
-Synd för dej då. Inte mitt problem. Förresten skulle du må bra av att gå ner lite i vikt.
-Gud välsigne dej och göre ditt hjärta mjukt.
-Äh lägg av.

Mjuka hjärtan är för mesar. Mjuka hjärtan äts upp, trampas på, utnyttjas, skövlas som regnskogen i Amazonas. Ni har tagit sista tuggan av mitt. Det blir inte mer nu. Sorry. Ni får gå någon annanstans, till någon färsking. jag har gjort min tid som blödig. Nu ska jag bli lödig, ha ha! Hemligt nummer, hemlig ort, hemligt liv. Och hemligt konto på Cayman Islands. Hasta la vista motherfuckers!

2 kommentarer:

  1. Oj, den här texten gillar jag. Det är en Rambotext. Bra energi! Puss sötnos!
    L

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du! Och skriver bra. Håller med föregående kommentator. Rambotext. :) Det brinner i orden. Både roligt att läsa, och fundera över.

    /Anna

    SvaraRadera