måndag 5 januari 2009

Vecka 2 "palabres"

Den här veckans uppgift i Kalendern som ska förändra mitt liv detta år kommer jag inte att fixa.
Jag ska öppna egen restaurang, en "Palabre", som de har på Kuba.
Det är en "restaurang" hemma hos vanligt folk där man blir erbjuden mat som är både bättre och billigare än den på officiella restauranger.
Själva grejen kan jag fixa, men jag måste be om lite mer tid för jag kommer inte att hinna städa så att jag törs släppa in folk överhuvudtaget.
Stökigt hem är ju enligt DN för ett par månader sen en enorm källa till skam, jag är inget undantag.
Stökigt är bevis på dålig karaktär, loser-liv, inga pengar, ingen etikett etc. De gamla vanliga borgerliga skitvärderingarna. Hur kom de in i mitt huvud? Vems är felet? Jag bryr mig ju inte egentligen, bara jag kommer fram, hittar mina kläder, pennor och telefoner så funkar det.
Det är nog alla uppfordrande livsstilsmagasin med museiliknade hem där inget tecken på liv finns. Bara tomma ytor och utställningsföremål.

Men ska man ha restaurang hemma lär man ju tänka lite på gästerna också. Även om de får sitta på golvet så ska det iallafall vara rent.

Jag återkommer med priser och meny!

2 kommentarer:

  1. Tack följer dig stenhårt. väntar på menyer.

    SvaraRadera
  2. nu FATTAR JAG! SETT SKRIVPUFFANDET.
    NU FATTAR JAG. STRÅLANDE KUL, FRÅN EN SOM INTE HAR NÅGN SÅN BLOGG.

    SvaraRadera